Analysis of pronunciation issues in the speaking skill by the students of regular english courses A1 at PUCEI

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Date
2023-09
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Publisher
PUCE Ibarra
Abstract
Esta investigación indaga sobre el bajo énfasis en el desarrollo de la pronunciación en el aprendizaje del idioma inglés por parte de los estudiantes de los cursos regulares A1 de inglés en la Pontificia Universidad Católica del Ecuador campus Ibarra, lo cual puede atribuirse a la desmotivación de la práctica de la pronunciación entre los investigadores de la adquisición de segundas lenguas, profesores de inglés y estudiantes. El estudio plantea mostrar la importancia de la pronunciación en la comunicación efectiva y su correlación con otras habilidades lingüísticas. Los hallazgos subrayan la importancia de las intervenciones específicas y las prácticas de instrucción enfocadas para mejorar las habilidades de pronunciación de los estudiantes y el dominio general del idioma inglés. Al abordar las causas de los problemas de pronunciación en el acento, la acentuación en las palabras, las palabras implosivas y explosivas, las vocales y los sonidos consonánticos e incorporar actividades dedicadas a la pronunciación en el plan de estudios, los educadores pueden contribuir a mejorar las habilidades de pronunciación de los estudiantes y su motivación para aprender idiomas. La investigación también adopta un enfoque de métodos mixtos, combinando el análisis de datos cuantitativos y cualitativos para proporcionar una visión completa del tema y ofrecer información detallada con una investigación exploratoria, aplicada y descriptiva. El objetivo principal es proponer nuevas estrategias y metodologías que los profesores puedan aplicar en el aula para mejorar la pronunciación sin comprometer el desarrollo de otras destrezas lingüísticas como la comprensión auditiva, la escritura y la lectura. Además, la concienciación sobre la importancia de la pronunciación en la comunicación eficaz es crucial para promover una mentalidad positiva y un compromiso activo en la mejora de las destrezas de pronunciación
Description
This research investigates the low emphasis on pronunciation development in English language learning by the students of regular English A1 courses at Pontificia Universidad Católica del Ecuador Ibarra campus, which may be attributed to the demotivation of pronunciation practice among second language acquisition researchers, English teachers, and students. The study proposes to show the importance of pronunciation in effective communication and its correlation with other language skills.The findings underscore the importance of targeted interventions and focused instructional practices to enhance students' pronunciation skills and overall English language proficiency. By addressing the causes of pronunciation issues in accent, stress in words, implosive and explosive words, vowels and consonant sounds and incorporating dedicated pronunciation activities into the curriculum, educators can contribute to the improvement of students' pronunciation abilities and motivation to learn languages. The research also adopts a mixed-methods approach, combining quantitative and qualitative data analysis to provide comprehensive insights into the subject matter and giving detailed information with exploratory, applied and descriptive research. The main objective is to propose new strategies and methodologies that teachers can apply in the classroom to improve pronunciation without compromising the development of other language skills such as listening, writing and reading. Additionally, raising awareness about the significance of pronunciation in effective communication is crucial to promote a positive mindset and active engagement in improving pronunciation skills.
Keywords
pronunciation, language acquisition, language skills, motivation, pronunciation activities, effective communicatio
Citation
T/421.54/J899a/2023