Browsing by Author "Wilson, Yeilly Yisselle"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Manual Electrónico Interactivo basado en el inglés con Fines Específicos para mejorar la enseñanza aprendizaje de estudiantes de 1ero,2do y 3ero de Bachillerato del Liceo Don Bosco, 2023(PUCESE - Programa de Maestría en Pedagogía del Inglés como Lengua Extranjera, 2024-05-20) Wilson, Yeilly Yisselle ; Ramírez Lozada, HaydéeSe desarrolló una investigación con enfoque mixto y con alcance exploratorio, con el objetivo de diseñar un Manual interactivo basado en contenidos de inglés con Fines Específicos(IFE) para mejorar la enseñanza-aprendizaje del idioma inglés en el 3er año de bachillerato Técnico de la escuela “Don Bosco”, de Esmeraldas en el año 2023.Los métodos utilizados fueron: Análisis y Síntesis, el Hermenéutico y el de Estadística Descriptiva Las técnicas fueron una encuesta y también una Revisión Documental. Los instrumentos fueron dos cuestionarios, el primero se aplicó a 40 estudiantes de 2do y 3er nivel de esta área ya mencionada. Luego el segundo se aplicó a 12 docentes de esta institución. Los resultados indicaron que los estudiantes tienen una percepción general positiva del uso de manuales electrónicos para la enseñanza de IFE, destacándose el atractivo del uso de los recursos personalizados e interactivos, también los manuales electrónicos tienen el potencial de impulsar los logros en el dominio del idioma inglés, y el compromiso y la motivación en los contextos de IFE, al proporcionar materiales personalizados. Estos resultados coincidieron con algunos autores utilizados en la investigación. En conclusión, la creación de manuales electrónicos interactivos y personalizados se mostró prometedora para mejorar la enseñanza del IFE. Este manual electrónico incluirá actividades interactivas, materiales multimedia y herramientas de autoevaluación para mejorar la participación de los estudiantes y la comprensión de los temas de ESP.Item Open Access The effectiveness of games on the development of productive skills of students from 10th year of basic education at Rioverde educational institution in Rioverde canton school year 2014-2015(Ecuador - PUCESE- Escuela de Lingüística Aplicada, 2016-05-06) Wilson, Yeilly YisselleThis report is written based on the job training done by the writer as an English teacher. This report seeks to describe the process of developing productive skills by using games and to describe the effectiveness of using them in the development of the same to the tenth grade students at the Educational Institution Rioverde in Rioverde. Being English an important tool nowadays for different areas of development, is not only the teachers job that is requires here is a group job which includes learners interest, opinion, learning styles, environment, possibilities, likes and dislikes. A series of important things that leads to a better management to have control, teach and learn at the same time in order to reach the goal. The data of this report was collected by observation, interview to teachers, survey to students and the experience when the writer taught English lesson. The observation was done in the class; as a result, the report reveals that applying games in teaching English to the children give some effective benefits, especially in teaching English skills. Although, the point was also, to demonstrate that using games into the classroom leads to; order ideas, give importance to learners’ opinions and the predisposition as same as motivation to work and learn at the same time. More to the point, it gives the teacher the opportunity to be attentive on what works better and what not as it help to order, evaluate and check were any problem can result without planning before. Finally, as teaching English skills to the young learners is very important, the writer can say that, the idea was caught, the learners demonstrate interest, pleasant and means for learning using games, and to affirm that, Game is the effective method to be applied in the English class.